Selecteer een pagina

Instellen afwezigheidsassistent in Roundcube webmail.

U kunt zelf u afwezigheidsassistent instellen via uw webmail account. 

  • Log in op uw webmail account.
  • Klik in het menu aan de linkerkant van het scherm op Instellingen

 

  • Kies vervolgens Afwezigheidsbericht.
  • U kunt nu het bericht samenstellen en de begin en einddatum invullen.
  • De status Aan betekent dat de afwezigheidsassistent staat aangeschakeld en reageert op de door u aangegeven datums. Bij status Uit werkt de afwezigheidsassistent niet, ook niet binnen de door u opgegeven datums.
  • Het antwoordinterval geeft aan hoevaak de afwezigheidsassistent moet reageren na ontvangst van een e-mail. In dit voorbeeld van 2 dagen reageert de afwezigheidsassistent met het versturen van het door u samengestelde bericht direct na ontvangst van een e-mail. Indien dezelfde verzender dezelfde dag nog een e-mail stuurt gebeurd er niets. Pas als er 2 dagen na de eerste e-mail zijn verstreken wordt er bij ontvangst van nog een e-mail weer een bericht verstuurd.
  • Klik op de knop Opslaan, uw afwezigheidsassistent is ingesteld.