Hoe maak ik een nieuw e-mail adres aan?

Stap 1

Wanneer je ingelogd bent in Direct Admin, staat er onder het kopje “E-mail management” een link genaamd E-mail accounts.

Stap 2

Klik op ”Create mail account” welke je links bovenaan ziet staan op deze pagina. Hiermee kom je op de pagina waar je een e-mail account kunt aanmaken. Je krijgt nu een scherm te zien waar je zelf de gebruikersnaam (het stukje voor @domein.nl) en het wachtwoord van je eigen persoonlijke mailadres kunt invoeren. Ook het aantal te verzenden mails (Send Limit) en de opslagruimte (Email Quota) zijn hier in te stellen. In theorie hebben wij dit al voor je ingevuld en hoef je daar verder niet direct iets aan te wijzigen. Voor de opslagruimte (Email Quota) kan je een 0 aangeven zodat hier geen limiet bij word ingesteld indien je dat wenst.

Stap 3

Klik nadat je alles naar wens hebt ingevoerd, op “Create” waarna het systeem jouw e-mail account gaat aanmaken. Klaar! Het e-mail adres is succesvol aangemaakt.

Nadat je dit hebt gedaan, krijg je een scherm met alle gegevens. Deze gegevens heb je nodig om het account in te kunnen stellen in een e-mailclient.